به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

ترخیص کالا مرز پرویزخان

بازدید : 36 |
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395 زمان : 12:07

ترخیص کالا مرز پرویزخان

ترخیص کالا مرز پرویزخان بازارچه مرزی پرویزخان : طبق آمار وزارت بازرگانی ایران فعلا نسبتاً ۵۰ بازارچه مرزی در ایران  موجود است که یک کدام از بازارچه های مرزی فعال کشور‌ایران بازارچه “ پرویزخان ” در شهرستان قصرشیرین است . بازارچه مرزی “ پرویزخان ” شهرستان قصرشیرین در نقطه صفرمرزی قرار داشته و به جهت همسایگی با روستای مرزی پرویزخان در کشور عراق بدین اسم شناخته می گردد .

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه واقع شده و دارنده ۱۸۳ کیلومتر مرز مشترک با عراق است . حدود ۶۲ کیلومتر آن همسایه با استان سلیمانیه در شمال عراق است که به همین جهت تجارت اکثر این بازارچه با مردم این استان بویژه با شهرهای کلار , سلیمانیه و همینطور موصل , خانقین و کرکوک , بیشتر می‌باشد . نزدیک بودن فرهنگ وتمدن دو ناحیه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهم ترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازاچه مرزی است .

بازارچه مرزی پرویز و ترخیص کالا مرز پرویزخان یکی‌از قطب های اقتصادی میهن است که در سال ۸۶تاسیس و فعال سازی شد که در اولِ احداث وسعت آن سه هکتار بود که در حین بازه ی فعلی به ۳۰هکتار ارتقاء یافته و با برنامه هایی که مسوولان شهرستان در دست مبادرت دارا‌هستند در آتی وسعت بازارچه مرزی به ۴۰۰هکتار ارتقا خواهد یافت .

به طور میانگین از این بازارچه که دارنده حجم مبادلات بازرگانی بالایی است دست کم روزمره ۳۵۰کامیون حمل کالا به مملکت عراق صادر می‌شود . از مزایای احداث این بازارچه می شود به ساخت مزیتهای نسبی در ساخت و فعالیتهای بازرگانی در دو سوی مرز , تولید قضیه های واجب برای فروش و صادرات تولیدات ( بازارسازی و بازاریابی ) , بازی نقش نقش مفید در تحکیم مناسبات مردمان دو سوی مرز و تولید شوق و اشتیاق در کشورهای همسایه جهت توسعه و گسترش مبادلات و بهبود ارتباط ها تجاری با جمهوری اسلامی ایران و بسط صادرات غیرنفتی استان های نیز جوار اشاره نمود . تامین تراز مناسب اشتغال در بخشها محل استقرار بازارچه ها و گردآوری سرمایه های راکد و حیران و سوق دهی آن ها در جهت تجارت و بازرگانی , ارتقا امنیت حیطه , کاهش پروسه قاچاق کالا , پرورش و توسعه و گسترش اقتصادی بخش ها مرزی و تامین ما یحتاج حتمی مرزنشینان از سایر مزایای احداث بازارچه های مرزی می‌باشد .

بازارچه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین که در مسیر رویه ابریشم قرار داشته , نزدیکترین روش ارتباطی و مواصلاتی از روش عراق و سوریه به ارتفاع ۹۰۰کیلومتر به کشورهای اروپایی می‌باشد و در طول کنونی که مرزو بوم عراق در موضوع زیر ساختها و کارخانجات و اقتصاد شرایط خیر ندارد , شایسته ترین مسیر برای سپرده گذاری درین سرزمین و کردستان عراق است که به نظر تشابهات زبانی و تمدن و رسوم با این ناحیه رابطه نزدیک و به حیث امنیت هم در یک امنیت نسبی به رمز برده و کمتر خطرها جانی و ضرر مالی برای تاجران و پیله وران در بر داراست .

گونه های کالاهای صادرشده از این بازارچه مرزی دربرگیرنده بیسکویت , نوشابه , آب معدنی , کیک , شیشه استکان , سرامیک , سیمان , سیب زمینی , گوجه خارجی , پیاز , هندوانه , خیار , کفش , کفش تابستانی پلاستیکی و کولر هست که علاوه براین روزمره مقادیری از کامیونهای سوختی هم از روش مرز پرویزخان به عراق تزانزیت میگردد . بازارچه مرزی پرویز فعلا به طور بی واسطه و غیرمستقیم موجبات اشتغالزایی بیشتراز سه هزار نفر را آماده نموده است .

عراق تحت عنوان مطرح ترین بازار کالاهای صادراتی کشور ایران شایسته ترین مجال را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان اهل ایران به‌وجود آورده است.

مرز پرویزخان که در مسیر روش ابریشم قراردارد , نزدیکترین شیوه ارتباطی و مواصلاتی از روش عراق و سوریه به ارتفاع ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در طول کنونی که عراق در قضیه زیرساخت ها و اقتصاد موقعیت خیر ندارد , شایسته ترین مسیر برای سپرده گذاری درین مرز و بوم و اقلیم کردستان است .

روزمره به صورت میانگین ۸۰۰ کامیون کالا از روش مرز قانونی پرویزخان به مرزوبوم عراق صادر می گردد و این مرز نقش دوچندان مهمی در تامین بخش متعددی از کالاهایی که در اقلیم کردستان عراق مصرف میگردد , دارااست .

ضوابط دست و پاگیر گمرکی و ترخیص کالا مرز پرویزخان

تشریفات گمرکی , طولانی بودن و وقتگیر بودن فرآیندهای مرتبط با راه و روش های گمرکی , دپوی محموله ها در گمرک و خواب سرمایه , ارتقا مخارج گمرکی به واسطه عدم پدیرش سند مبدا و مدرک های گرفته شده از سمت وارد کننده , انجام پروسه طولانی و وقتگیر بودن پروسه شغل های آزمایشگاهی , نا هماهنگی ساعت کار گمرک ۲ طرف اهل ایران و عراق , بروکراسی بالا و اتلاف زمان ترخیص و انباشت کالا به واسطه انجام عملیات مثال برداری در گمرک , ارتقاء هزینه ارایه سرویس ها گمرکی و در فیض ارتقاء ارزش تمام شده برای مصرف کننده از مهم‌ترین مشکلاتی است که در گمرک پرویزخان به چشم می‌خورد.

تولید و راه‌اندازی سامانه های الکترونیک می تواند نقش مضاعف مهمی در کاهش بروکراسی گمرکی و تسریع در پروسه صادرات و واردات کالا داشته باشد و با وجود مبادرت های نیکی که در‌این بخش انجام یافته ولی گشوده نیز نیاز به بسط و جای کار بیشتری داراست .

شرکت سلطان تجارت بازرگان کار ترخیص کالا را برای تاجران با کمترین و کوتاهترین زمان ممکن زیر نظر ترخیص کار گمرک ماهر خود انجام می دهد.

 

ترخیص کالا از مرز رازی ترخیص کار گمرک مهران

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ترخیص کالا از بندر انزلی , ترخیص کالا از ترکیه , ترخیص کالا از جلفا , ترخیص کالا از فرودگاه امام , ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا مرز پرویزخان , قیمت ترخیص کالا مرز پرویزخان ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش