به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

مراکز گردشگری گرجستان

بازدید : 124 |
تاریخ : یکشنبه 17 بهمن 1395 زمان : 15:29

مراکز گردشگری گرجستان::: گرجستان کشوری است پر از جاذبه های گردشگری که مشوق خوبی برای سفر شما با تور گرجستان به این کشور می باشد،در مقاله زیر قصد معرفی مختصری از مراکز گردشگری گرجستان را داریم.

 

 

خیابان روستاولی تفلیس

خیابان روستاولی تفلیس یکی از اصلی ترین خیابان های پایتخت گرجستان،تفلیس می باشد . که نام قدیم آن در گذشته گلوینی بوده است .

این خیابان تقریبا یک و نیم کیلومتر طول دارد،و اهمیت این خیابان به علت وجود مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی و بناهای تاریخی مختلف مثل کلیساها،موزه ها و.. می باشد.

 

 

تندیس کارتلیس

کارتلیس یا همان مادر گرجستان نام مجسمه ایی است که در شهر تفلیس و بر روی تپه های سولولاکی برافراشته شده است .

طول این مجسمه ساخته شده از آلومینیوم تقریبا 20 متر می باشد که به همین علت و قرار گیری روی تپه ها تقریبا از همه جای شهر تفلیس قابل روئیت می باشد.

این مجسمه نماد دوستی و دشمنی صلح و جنگ می باشد، چون در یکی از دستهای مجسمه کاسه برای پذیرایی از کسانی که به نیت دوستی وارد گرجستان میشوند قرار دارد که می شود نماد صلح و دوستی ، و در دست دیگر این مجسمه یک شمشیر وجود دارد که پیام جنگ و ستیز و مقابله با کسانی می باشد که به نیست عناد و دشمنی وارد گرجستان میشوند.

 

 

حمام های سولفور

حمام هایی هستند در بخش تفلیس قدیم که گوگردی و منبع تامین آب گرم آنها از چشمه های آب گرم می باشد .

معروف ترین این نوع  حمام ها حمام شاه عباس است به قدمتش به دورن صفویه باز میگردد و از معماری به همان سبک برخوردار می باشد.

 

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی حدود 16 کیلومتر طول و 4 متر عمق دارد ، آب این دریاچه کمی شور می باشد و برای پرورش ماهی هم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پارک آبی تفلیس

گرجی ها در سال 2006 یک پارک آبی با سرسره های فراوان و امکانات تفریحی بسیار افتتاح کردند که یک مکان تفریحی مفرح برای توریست ها و گردشگران مختلف می باشد.

اگر قصد استفاده از این پارک را دارید و سفر با تور گرجستان ، بهترین فصل برای سفر به گرجستان و استفاده از این پارک آبی از اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز می باشد.

 

 

کلیسای اسمیندا سامبا

کلیسای سامباست یکی از مراکز مهم  گردشگری گرجستان می باشد ، این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا و به عنوان بزرگترین کلیسای شرق اروپا شناخته شده است .

 

کلیسای صخره ای گرجستان

کلیسای صخره ایی یا همان پلکان بهشت در غرب گرجستان و در نزدیگی شهر چیاتورا واقع شده است ، این کلیسا بالای یک صخره 40 متری در حدود سال ششم میلادی ساخته شده است که خود سوالات زیادی در اذهان به وجود می آورد که در آن سالها و با آن امکانات چطور مصالح ساختمانی برای ساخت این کلیسا به بالای آن صخره انتقال پیدا کرده است .

 

 

 

دژ ناریکالا

دژ ناریکالا یک دژ نظامی است که بر کل تفلیس تسلط دارد که در شب به دیدنی ترین حالت خود می رسد ، وجود یک کلیسا در درون این دژ با ناقوسهای قدیمی،مسیر شیب دارش و بودن امکان استفاده از تله کابین برای رفتن به این دژ و قرار گرفتنش در کنار تندیس کارتلیس باعث شده یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی برای گردشگران تفلیس باشد .

 

 

 

شهر سیقناقی

شهر سیقناقی یک شهر قدیمی و باستانی در فاصله 120 کیلومتری تفلیس می باشد. نام قدیم آن هرتی می باشد که مرور زمان چند نام تغییر داده است .

این شهر در اثر فروپاشی جماهیر شوروی دستخوش تحولات زیادی شده است که بعدها به همت دولت و با حمایت سازمان بین المللی این شهر چهره متفاوت و زیبایی به خود گرفت و در حال حاضر یکی از یباترین شهر های توریستی گرجستان به شمار می رود.

 

امید است توانسته باشیم هرچند مختصر اما مفید، شرح مختصری از مراکز گردشگری گرجستان در اختیار شما عزیزان گذاشته باشیم. بیشتر مراکز گردشگری نام برده متعلق به شهر تفلیس می باشد ،

 

برای مشاهده ی انواع تور گرجستان به سایت فیکس تراولز مراجعه کنید.

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : مراکز گردشگری گرجستان , خیابان روستاولی تفلیس , تندیس کارتلیس , حمام های سولفور , دریاچه لیسی , پارک آبی تفلیس , کلیسای اسمیندا سامبا , کلیسای صخره ای گرجستان , دژ ناریکالا , شهر سیقناقی , همه چیز درباره گرجستان , تور ارزان گرجستان ، تور گرجستان ، تور گرجستان نوروز ، تور گرجستان نوروز 96، تور گرجستان تابستان ، تور گرجستان ت� ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش