به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

فرهنگ غذایی مردم گرجستان

بازدید : 30 |
تاریخ : یکشنبه 17 بهمن 1395 زمان : 15:38

فرهنگ غذایی مردم گرجستان تا حدودی نشات گرفته از موقعیت جغرافیایی ،  خاص و منحصر به فرد این کشور می باشد که باعث شده رژیم غذایی این مردم بسیار بکر و خاص خودشان باشد جوری که در دنیا زبان زده شده است . اگر قصد سفر با تور گرجستان را دارید و فرهنگ غذایی مردم گرجستان برای شما مهم است با تورزپرس همراه باشید .

گرجی ها مردم خوش گذارن و اهل برگزاری جشن و میهمانی هستند و یکی از رسوم مهم آنها در مهمانی پذیرایی از مهمان با انواع غذا و دسر و سوپ و... می باشد

زنان گرجی غذاهای خود را به چاشنی عشق آغشته میکنند به همین علت طعم بی نظیر آن زبان زد دنیا شده است .

ذائقه غذایی مردم گرجستان هم مانند خود گرجستان و  فرهنگ مردم گرجستان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود.

مردمی که ساکن ناحیه غرب این کشور هستند بیشتر به شیرینی جاتی مثل کیک و کلوچه تهیه شده از آرد ذرت علاقه مند هستند و همچنین گوشت مصرفی آنها بیشتر گوشت قرمزمی باشد

مردم ساکن شرق گرجستان طرفدار نان های سفید پخته شده از آرد گندم  هستند . همچنین در مصرف گوشت بیشتر از گوشت سفید استفاده میکنند.

 

در کل مردم گرجستان به طبخ انواع مختلف گوشت به روشهای مختلف معروف هستند0

گرجی ها در طبخ غذاهای خود از ادویه های و سبزیجات خشک شده مختلفی برای  طعم دادن به غذا استفاده میکنند، دارچین ، زعفران، میخک ، تخم گشنیز و سبزیجاتی مثل جعفری ،نعناع،ریحان ف پونه و... نقش اساسی در طبخ غذای این منطقه دارند .

در ادامه مقاله به معرفی مختصری ازبرخی از غذاهای  معروف گرجستان خواهیم پرداخت

 

سوپ مرغ و گردو Satsivi

غذایی است که از گوشت سفید تهیه میشود مانند گوشت مرغ ،بوقلمون یا خروس به همراه گردو و سیر و بیشتر در زمستان طبخ میشود.

 

کوفته

کوفته غذایی هست که تقریبا میتوانید برای میل آن به هر رستورانی در گرجستان مراجعه بفرمایید . این کوفته از انواع سبزیجات وقارچ و پنیر و سیب زمینی تهیه میشود.

 

آجارولی

آجارولی یکی از محبوب ترین غذاهای گرجستان می باشد معمولا از یک خمیر که وسط آن یک تخم مرغ قرار دارد تشکیل شده است و بسیار خوشمزه می باشد.

 

 

خاچاپوری

یکی از محبوب ترین میان وعده های بهاری در  گرجستان می باشد فرقش با آجارولی در این است که این بار به جای تخم مرغ از پنیرمحلی استفاده میشود.

 

متسوادی

متسوادی همان شیشلیگ خودمان می باشد همان طور که قبلا هم گفته شد  گرجی ها در طبخ انواع کباب مخصوصا شیشلیگ حرف اول را در دنیا میزنند،به همین خاطر بعد از  سفر به گرجستان حتما متسوادی سفارش بدهید.

 

اینها تنها برخی از غذاهای محبوب در گرجستان می باشد،همانطور که قبلا هم گفته شده گرجی ها آشپزی را با چاشتی عشق همراه میکنند برای همین تنوع غذایی بالایی دارند و البته غذاهای طبخ شده طعم دلچسبی دارند.

برای مشاهده ی انواع تور گرجستان به سایت فیکس تراولز مراجعه کنید.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : فرهنگ غذایی مردم گرجستان , فرهنگ مردم گرجستان , غذای مردم گرجستان , غذاهای گرجستان , تور ارزان گرجستان ، تور گرجستان ، تور گرجستان نوروز ، تور گرجستان نوروز 96، تور گرجستان تابستان ، تور گرجستان ت� ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش