به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

خرید ویدئو دیتا پروژکتور

بازدید : 49 |
تاریخ : یکشنبه 21 تیر 1394 زمان : 13:21

خرید ویدئو دیتا پروژکتور

ویدئو پروژکتور با به بیان صحیح تر «دیتا پروژکتور»، دستگاهی است که تصاویر و اطلاعات کامپیوتری یا ویدئویی را از دستگاه های دیگر (کامپیوتر، پخش DVD، دوربین فیلمبرداری، دوربین دیجیتال، تلویزیون و …) دریافت می کند و با بزرگنمایی به روی یک صفحه یا هر سطح دیگر نمایش می دهد.

استفاده از دیتا پروژکتور در عرصه آموزش و در سمینارها و کنفرانس ها عمومیت دارد. همچنین استفاده از این ابزار در بازرگانی و تجارت جهت انتقال مناسب تر مفاهیم و ایده ها یکی از بهترین راهکارها است.
موارد موثر در انتخاب یک دیتا پروژکتور عبارتند از :
تکنولوژی
رزولوشن
شدت روشنایی
وزن و اندازه
قابلیت بزرگنمایی
کنتراست
عمر لامپ
قابلیتهای جانبی
تکنولوژی تصوير:
دیتا پروژکتورها عموما با ۴ تکنیک LCD، LED، LCOS و DLP طراحی و ساخته می شوند که در بازار بيشتر ويدئو ديتا پروژکتور با تکنولوژی  LCD و DLP طرفداران بيشتری دارند.
تکنولوژی 3LCD
اکثر دیتا پروژکتورها با استفاده تکنیک LCD تولید می شوند. همانطور که می دانید LCD به معنی نمایشگر کریستال مایع است. این تکنیک، نمایش جداگانه از هر یک از نقاط تصویر را بر صفحه نمایش امکان پذیر می سازد. این نقاط به صورت دلخواه قابل تغییرند تا تصویر شفاف و واضحی ایجاد گردد.
تکنولوژی 3LCD
پروژکتورهای LCD ، دارای ۳ صفحه LCD مجزا می باشند که هریک به سیگنال های یکی از ۳ رنگ (قرمز، سبز و آبی) تصویر اختصاص دارند.
هنگام عبور نور از صفحات LCD، هر کدام از پیکسل ها می توانند برای عبور یا جلوگیری از عبور نور، باز و بسته شوند و بدینوسیله بسامد نور را تغییر داده و تصویر منعکس شده بر روی صفحه را بهینه سازی کنند.
عمر لامپ این نوع پروژکتورها با توجه به برند متفاوت می باشد که در ويدئو ديتا پروژکتور اپسون به 6 هزار ساعت نيز رسيده است.
تکنولوژی DLP
تکنیک DLP به معنی پردازش دیجیتالی نور است و با استفاده از انحراف آینه های میکروسکوپی دیجیتال کار می کند.
در این تکنیک یک چیپ نیمه هادی سیلیکونی به نام DMD یا Digitall Micro Mirror Device که کوچکتر از بند انگشت است، مسئول تحلیل و ارائه تصویر است.
تکنولوزی DLP
تراشه DMD از حدود ۱/۳ میلیون آینه میکروسکوپی تشکیل شده که که قابلیت حرکت و تغییر زاویه در دفعات بسیار زیاد را دارند. این آیینه ها می توانند تا ۵۰۰۰ بار در ثانیه به حرکت درآمده و با عقب یا جلو رفتن، وضعیت خاموش یا روشن ایجاد کنند. نور در این سیستم از یک منبع نور (لامپ) به یک چرخه رنگ (شامل سه رنگ اصلی) می تابد و پس از برداشتن طیفهای مختلف رنگ به تراشه DMD می رسد. در تراشه DMD پیکسلهای نوری و رنگی توسط آیینه ها و تغییر زاویه آنها تولید می شوند بدین وسیله رنگ ها متشکل از سه رنگ اصلی (قرمز- سبز- آبی) ایجاد شده و تصویر تشکیل می شود.
ترکیب تراشه DMD و چشمی هایی که در این پروژکتور بکار برده شده اند، باعث به وجود آمدن تصاویری با کیفیت بالا می شود. این نوع پروژکتور علیرغم روشنایی و غلظت رنگ پایین، به دلیل مشاهده نشدن پیکسل ها و نیفتادن سایه بر روی پرده نمایش وسیله ای مناسب برای مصارف خانگی، نمایش تصاویر غیر متحرک (مانند تصاویر CAD) و تصاویر آموزشی می باشد.
عمر لامپ این نوع پروژکتورها به 10 هزار ساعت در برند بنکيو  رسيده است.
تکنولوژی LED
تفاوت این دسته با پروژکتورهای LCD، استفاده از لامپ LED در آنهاست. پروژکتورهای LED مصرف برق پایین تری نسبت به LCD ها دارند، تصویر با کیفیت تری ارائه می دهند و ابعاد جمع و جورتر و کوچکتری نسبت به LCD ها دارند.
عمر لامپ این پروژکتورها حتی تا 5 برابر نمونه های دیگر و برابر با 4۰ هزار ساعت است.
رزولوشن تصوير:
 رزوليشن هاي موجود در بازار 4 نوع هستند :
 XGA
يا 1024 در 768 پيكسل :
ويدئو پروژكتورهاي XGA تقريبا استانداردي براي ويدئو پروژكتورهاي اقتصادي شده اند . بيشتر كامپيوتر ها خروجي XGA اصلي مي دهند ، بنابراين با تطبيق ويدئو پروژكتور XGA با كامپيوترتان مطمئن باشيد كه هيچ جزئياتي را از دست نخواهيد يافت .
 SVGA
يا 800 در 600پيكسل:
ويدئو پروژكتورهاي مناسب اند براي آنهايي كه محدوديت بودجه دارند ، هرچند قيمت ها هر روزه بطور چشمگيري رو به كاهش است. هرچند بيشتر كامپيوتر ها رزوليشن هاي بالاتري را خروجي مي دهند ، SVGA  مي تواند انتخابي خوب براي ارائه مطالب PowerPoint و نرم افزارهاي ديگر كه خيلي به جزئيات وابسته نيستند ، باشند .
  SXGA
يا 1280 در 1024 پيكسل:
ويدئو پروژكتور SXGA داراي رزوليشن بالايي هستند و قيمت بالاتري هم دارند.اين محصولات هدف كاربران خصوصي و سطح بالايند و كابران workstation هستند .معمولا براي كنترل و فرمان ، مهندسي و نرم افزارهاي CAD/CAM استفاده مي شوند كه پيكسل هاي ريز و لبه هاي جزئيات ، مهم ترند .
  SXGA+
يا 1400 در 1050 پيكسل :
ويدئو پروژكتورهاي SXGA+ در حال محبوب تر شدن هستند و چندين انتخاب هاي خوب هم در اين رده هستند . رزوليشني مناسب عكس هاي داراي جزئيات زياد خواهد بود.
  UXGA
يا 1600 در 1200 پيكسل :
  UXGA
براي نرم افزارهايي كه رزوليشن خيلي بالا و جزئيات و اطلاعات زياد دارند ، مناسب اند . اين ويدئو پروژكتورها خيلي گران هستند و كه رنج زيادي از تجهيزات كامپيوتري را پشتيباني مي كند . نسبتا ويدئو پروژكتورهاي با اين رزوليشن ، به نسبت در بازار كم هستند .
روشنايي تصوير:
پروژکتور ها از نظر میزان روشنایی در طیف وسیعی قرار دارند. در شرایط برابر، روشنایی بیشتر پروژکتور باعث افزایش قیمت آن می شود. وقتی بحث بر سر روشنایی بالاتر باشد، انتخاب ساده است: با توجه به پولتان پروژکتوری را بخرید که بیشترین روشنایی را دارد. نکاتی که باید به آن ها توجه کرد:
 -
کاربرد شما چیست؟
کاربرد هایی نظیر آموزش و جلسات کاری به خاطر نیاز به دیدن جزئیات یا خواندن متون، نیازمند شدت روشنایی بیشتری هستند. در چنین کاربرد هایی فضای سالن هم باید نور بیشتری جهت نوشتن و ارتباط با مخاطب داشته باشد. کاربرد هایی که در طی آن ها تصاویر گرافیکی و یا فیلم نمایش داده می شوند معمولاً نیاز زیادی به روشنایی ندارند.
 -
چقدر نور وارد سالن می شود؟
در یک سالن تاریک، بدون توجه به شدت روشنایی پروژکتور، تصویر ایده آل نمایش داده می شود. به هر حال طی هر جلسه، به کمی نور جهت نوشتن و یا ارتباط چشمی حضار نیاز است. در سالنی که قادر به کم کردن نور آن نیستید و یا نور خورشید بصورت مستقیم به پرده می تابد باید از پروژکتوری با شدت روشنایی بیشتر استفاده کرد.
 -
معمولاً چند نفر در سالن حضور دارند؟
پاسخ سوال فوق سایز تصویر مورد نیاز را برای اینکه تمامی حضار بتوانند تصویر را بدون مشکل ببینند مشخص می کند. هرچه تعداد حضار بیشتر باشد تصویر باید بزرگتر بوده، در نتیجه پروژکتور با شدت روشنایی بیشتری مورد نیاز است.
تقسیم پروژکتور ها از نظر شدت روشنایی :
کمتر از 1000 انسی لومن : کمترین خروجی نور و پایین ترین قیمت را دارند. در صورتی که پروژکتوری با این شدت روشنایی را انتخاب می کنید توجه داشته باشید که انتخاب شما به این معنی است که می خواهید مطالب خود را در سالن هایی تاریک و یا با نور بسیار کم ارائه نمایید.
بین 1000 تا 2000 انسی لومن : چنین دستگاه هایی برای جلسات کاری عادی و یا کلاس های آموزشی مناسب هستند. ارائه مطالب با چنین سیستم هایی می بایست در سالن هایی با نور کنترل شده برگزار شود اما دیگر به سالن تاریک یا خیلی کم نور نیازی نیست.
از 2000 تا 3000 انسی لومن :این کلاس شامل پروژکتور های قابل حمل و با کارایی بالا است. این دستگاه ها برای سينمای خانگی، سالن های جلسات و کلاس های بزرگ مناسب هستند. با چنین دستگاه هایی تغییر نور سالن تاثیر چندانی بر روی تصویر نخواهد داشت. همچنین می توان از سایز های بزرگ تر تصویر نیز بهره جست.
3000 انسی لومن و بالاتر :قیمت چنین دستگاه هایی به ویژگی های خاص آن ها نیز بستگی دارد. چنین دستگاه هایی برای کاربرد های مختلف قابل استفاده هستند از جمله سالن های کنفرانس، جسات هیئت مدیره، سالن های آموزشی، تالار ها، کنسرت ها و...
وزن و سايز ويدئو پروژکتور:
در صورتی که می خواهید پروژکتور خود را همواره جا به جا نمایید و یا در سفر هایتان همراه خود ببرید، پروژکتور های سبک تر را انتخاب کنید. اما در صورتی که از پروژکتور خود ربصورت ثابت استفاده می کنید وزن آن برای شما اهمیتی نخواهد داشت.
کنتراست:
کنتراست نسبت تمایز میان روشن ترین و تیره ترین قسمت تصویر است. هرچه نسبت کنتراست بالاتر باشد کیفیت تصاویر نیز بالاتر خواهد بود. نور سالن بر کنتراست تصاویر تاثیرگذار است. بنابراین در صورتی که می خواهید از پروژکتور خود در محیط های روشن استفاده نمایید سیستمی با کنتراست بالاتر را انتخاب نمایید. معمولا کنتراست 1500:1 برای اتاق با نور معمولی کافست.
عمر لامپ:
میانگین عمر لامپ پروژکتور ها 6000 ساعت است. در اکثر سایت ها منظور از عمر لامپ، عمر لامپ در حالت اقتصادی (Eco-mode) ذکر شده است. به خاطر قیمت بالای لامپ ویدئو پروژکتور ها، عمر لامپ یکی از فاکتور های مهم است.
قابلیت های جانبی:
نوع ورودی / خروجی کاربرد
HDMI انتقال همزمان تصویر و صدا بصورت دیجیتال
DVI-I استفاده از سیگنال های دیجیتال برای انتقال اطلاعات ویدئویی
Computer/RGB جهت اتصال به مانیتور کامپیوتر، و سه سیگنال قرمز، سبز و آبی (RGB)
S-video جهت انقال تصاویر با دو سیگنال جداگانه آنالوگ انتقال ویدئو
USB Type A/B USB Type A رایجترینUSB در بازار است که اطلاعات ویدئو پروژکتور به کامپیوتر انتقال می یابد. قابلیت ارسال تصویر از کامپیوتر به پروژکتور بدون کابل ویجی ای (دانگل وایرلس) نیز با این پورت قابل محقق شدن است. USB Type B مربع شکل و به تجهیزات جانبی نظیر دوربین دیجیتال وصل میشود
RJ45 پورت اتصال به شبکه جهت استفاده خاص مانند کنترل عملکردهای  پروژکتور توسط کامپیوتر

 

 

 

 

جهت خرید ویدئو دیتا پروژکتور با ما تماس حاصل نمائید http://sportdoorbin.com/

خرید ویدئو دیتا پروژکتور

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ویدئو پروژکتور , ویدئو پروژکتور ارزان , ویدئو پروژکتور جیبی , خرید ویدئو دیتا پروژکتور , وایت برد هوشمند ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش