به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

قالب بتن چیست:

بازدید : 29 |
تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 زمان : 14:43

قالب بتن چیست:

یکی از محبوب ترین مواد مصنوعی در ساخت سازه ها بتن می باشد. که از هزاران سال پیش هم مورد استفاده قرار میگرفته است. در طول تاریخ از مواد دیگری هم برای اتصال ها استفاده میشده است ولی هرکدام از آنها بعد از مدتی ترک خورده و از بین می رفتند اما بتن قوی ترین و محکم ترین سازه محسوب میشود.قالب بتن چیست یکی از تعاریف مهم در علم ساخت و ساز می باشد.

بر خلاف آلمینیوم و فولاد که به یک ماده واحد اشاره کمی کنند قالب بتن  این طور نیست و ترکیبی از چند ماده می باشد که به وسیله ماده ایی چسبنده به هم چسبیده اند.

بتن یک ماده متشکل از مصالح درشت دانه به اضافه سیمان مایع که این ماده ها در طول زمان سخت می شوند و برای اتصال مورد استفاده قرار می گیرند خود بتن نیز می تواند مبتنی بر آهک و یا سیمان و یا دیگر ماده ها باشد و با توجه به اینکه از چه موادی تشکیل شده باشد می تواند مصارف مختلفی داشته باشد . آسفالت نیز که نوعی بتن محسوب می شود که از سیمان و قیر تشکیل می شود و برای سطح جاده ها به کار می رود .  نوعی از قالب بتن  ها بتن سیمان هیدرولیک می باشد که مخلوطی از  سیمان خشک و آب می باشد واکنش به این شکل مواد باعث تولید ماده ای سخت  و با دوام می شود.

تاریخ قالب بتن:

اولین کسانی که از سازه های بتنی استفاده کردند رومیان باستان بوده اند کولوئیسم تا حد زیادی از بتن ساخته شده است گنبد بتن پانتئون نیز که از بزرگترین بناهای تقویت شده دنیا به حساب می اید بتنی می باشد.

 

امروزه در مواد ترکیبی بتن تغییراتی حاصل شده است که قالب بتن را بهبود بخشیده است , بتن می تواند در برابر فشار بالا از خود  مقاومت نشان دهد ولی تنها نقطه ضعف و یا ویژؤگی بد بتن عدم انعطاف پذیری بتن می باشد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : قالب بتن چیست , قالب بتن , خرید قالب بتن , فروش قالب بتن , قالب بتن دست دوم ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش