به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

پایان نامه مهندسی مکانیک

بازدید : 28 |
تاریخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 زمان : 22:14

مقاله و پایان نامه مهندسی مکانیک

انجام پروژه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (برنامه نویسی و تحلیل) و انجام کلیه پایان نامه های دانشگاهی مهندسی مکانیک توسط دانشجویان دانشگاه های مطرح تهران

مهندسی مکانیکاز قدیمی ترین و گسترده ترین رشته های مهندسی است که پیاده کننده علم فیزیک به شمار می رود و با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیک و به تبع آن ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می‌پردازد و با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ آلات سروکار دارد مانند تهیه و ساخت دستگاه‌هایی که انرژی‌های مختلف را به کار می‌گیرند. مهندسی مکانیک تا حدودی با علم مکانیک متفاوت است چرا که یک مهندس مکانیک علاوه بر علم مکانیک باید بسیاری از علوم دیگر را یاد گرفته و بعضی از هنرها را نیز کسب کند. این رشته به جز یک درس تک واحدی، تقریباً هیچ ارتباطی با شغل مکانیکی ماشین ندارد. البته دانشجویان در این رشته با اصول طراحی و طرز کار مکانیزم‌های مختلف به کار رفته در اتومبیل به طور اصولی و پایه‌ای آشنا می‌شوند اما به تعمیر خودرو نمی‌پردازند. شاید بتوان گفت که رشته مهندسی مکانیک ، رشته تحلیل و طراحی سیستم‌های دینامیکی و استاتیکی است و هم‌پوشانی‌هایی با رشته هایی همچون مهندسی هوافضا، مهندسی کشاورزی (ماشینهای کشاورزی)، مهندسی خودرو، مهندسی راه آهن (ماشینهای ریلی)، مهندسی پزشکی (بیومکانیک)، مهندسی مکاترونیک داراست و نیازمند درک عمیقی از مباحثی همچون مکانیک، سینماتیک، ترمودینامیک، دانش مواد، تحلیل سازه ها و الکتریسیته است .

زمینه‌های فعالیّت مهندسی مکانیکبه طور جامع‌تر عبارت‌اند از:

  • طراحی ماشین‌ها و دستگاه‌های ساخت و تولید مواد گوناگون، تجهیزات دوار، موتورهای درون‌سوز، >موتور جت و موتور موشک، مخزن‌های تحت فشار، رآکتورهای شیمیایی و رآکتورهای هسته‌ای، مبدلهای حرارتی ، سامانه‌های لوله‌کشی، وسیله‌های نقلیه، تجهیزات حمل مواد مانند تسمه‌نقّاله ها، رباتها و
  • تحلیل خستگی، خزش و شکست دستگاه‌ها، روش اجزاء محدود و دینامیک سیالات محاسباتی، و … .
  • آزمایش های کیفیت، بهبود عملکرد و قابلیّت اطمینان فراورده‌ها، دستگاه‌ها و فرایندها
  • زمینه فرایندهای ساخت و تولید مانند فرایندهای ماشینکاری سنتی، فرایندهای ماشینکاری غیر سنتی، فرایندهای شکل‌دهی شامل شکل‌دهی ورقی و حجمی و … .
  • زمینه‌های نوین مانندفناوری نانو، سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی و… .
  • همکاری با مهندسان دیگر رشته‌ها (مانند مهندسی عمران، برق، شیمی و …) به منظور طراحی واحدهای تولیدکننده

فعالیت در رشتهمهندسی مکانیک بسیار متنوع است و در نتیجه دانشجوی علاقه‌مند به کارهای تئوریک می‌تواند با انتخاب این رشته در بخش‌های نظری و تئوری فعالیت کند و هم دانشجوی خلاق و علاقه‌مند به طراحی و ساخت وسایل و دستگاههای مختلف می‌تواند در این رشته موفق باشد. اما بدون شک یک مهندس مکانیک موفق کسی است که به یاری دو بال علم و عمل پیشرفت کند. چشم‌انداز شغلی مهندسان مکانیک، امیدبخش و بااستحکام است. مهندسان مکانیک از گذشته تا به امروز، بیشتر در بخش‌های صنعتی مانند هوا فضا، خودروسازی، واحدهای شیمیایی، رایانه و الکترونیک، ساختمان‌سازی، انرژی، مشاوره مهندسی وفعالیت می کنند. هم‌چنین صنعت پزشکی و داروسازی یکی دیگر از حیطه های فعالیت آنان است که در آن نیروها و دانش‌های زیستی را در هم می آمیزند.
این رشته در مقطع لیسانس دارای چهار گرایش طراحی جامدات ، حرارت و سیالات، ساخت و تولید و مهندسی دریا است.
امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نیز میسر می‌باشد و دانشجوی این رشته باید فردی خلاق و دارای قدرت تجسم کافی باشد تا بتواند در طراحی مکانیزمها موفق عمل کند. اغلب واحدهای این رشته دارای ریاضیات دیفرانسیلی پیچیده و تجسم فیزیکی هستند که منجر به سخت‌شدن این واحدها می‌شوند. ضمنا واحدهای کارگاهی و فعالیت در واحدهای تولیدی نیز برای آشنایی بیشتر این دانشجویان با محیطهای صنعتی برنامه ریزی شده اند. گرایش‌های خاص این رشته عبارتند از مکانیک – خودرو،مکانیکهوافضا، مکانیک – دریا، مکانیک – ماشینهای ریلی، مکانیک – تأسیسات، مکانیکنیروگاه، مکانیک – بیومکانیک، مکانیک – مکاترونیک، مکانیک – سیستمهای انرژی.

با توجه به ویژگی های منحصر بفرد رشته مکانیک و تنوع بلای گرایش های آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ممکن است به نظر برسد که دانشجویان این رشته مسیری طولانی تا دستیابی به اهداف علمی خود دارند. یکی از این نگرانی ها، انتخاب موضوع و حیطه فعالیت پژوهشی در این دوران است چرا که این موضوع نه تنها مسیر تحصیلی دانشجو در مقاطع بعدی را مشخص می کند بلکه بر آینده و موفقیت آن ها برای دستیابی به شغل مورد علاقه نیز تاثیر گذار است. لذا همکاران ما در موسسه شریف یار، با سابقه ای طولانی در برنامه ریزی و اجرای طرح های پژوهشی گوناگون، قادرند با ارائه ی موضوعات روز دنیا در تمام گرایش های این رشته، دانشجویان عزیز را از مرحله ی اولیه طرح موضوع تا نگارش پروپوزال و تدوین پایان نامه راهنمایی و مشاوره نمایند.

از جمله زمینه های فعالیت متخصصین ما در موسسه شریف یار می توان از موارد زیر نام برد:

  1. آنالیزهای تحلیلی و عددی در حوزه تنش و کرنش سازه­های ایزوتروپ و اورتوتروپ (کامپوزیت)
  2. انجام محاسبات عددی و تحلیلی مربوط به ساختارهای پیشرفته کامپوزیتی (مانند AGS، Lattice و …)
  3. آنالیزهای تحلیلی و عددی در حوزه ارتعاشات آزاد و اجباری ساختارهای فلزی و کامپوزیتی
  4. انجام محاسبات و آناليز کمانش ساختارهای تقویت­شده (فلزی و کامپوزیتی)
  5. آناليز خزش
  6. آناليز ساختارهای هایپرالاستیک
  7. آناليز ساختارهای ویسکوهایپرالاستیک
  8. آنالیز شکست در سازه­های ایزوتروپ و اورتوتروپ
  9. آنالیز نانوکامپوزیت­ها

 

همچنین توانمندی­های تخصصی در حوزه­های مختلف عبارتند از:

الف- صنایع دریایی

  • طراحی سازه (کامپوزیتی و آلومینیومی) انواع شناور با آئین نامه موسسات رده بندی و آنالیز مستقیم و بهینه سازی طرح به روش عددی (FEM)
  • تحلیل ارتعاشات بخش­های مختلف سازه شناور به روش تحلیلی و شبیه­سازی عددی
  • تحلیل اجزای محدود موضعی و کلی بخش­های مختلف سازه شناور
  • طراحي و تهیه كد محاسبه مدول مقطع مياني شناورها
  • مطالعه و تحقیق در زمینه انواع مختلف شناورهای تک بدنه و چند بدنه
  • سيستم مديريت دريايي

الف- صنایع هوافضا

  • مطالعه و بررسی انواع مختلف ساختارهای پیشرفته در صنایع هوایی و فضایی
  • محاسبات طراحی و تحلیل بخش­های مختلف سازه هواپیما
  • تحلیل اجزای محدود موضعی و کلی بخش­های مختلف سازه هواپیما
  • تحلیل ارتعاشات سازه هواپیما

الف- صنایع خودروسازی

 

  • محاسبات و تحلیل اجزاء مختلف خودرو
  • طراحی و تحلیل سازه فلزی و کامپوزیتی خودرو
  • طراحی و تحلیل سیستم تعلیق خودرو
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : پایان نامه،انجام پایان نامه،پایان نامه ارشد،پایان نامه مدیریت،انجام پایان نامه ارشد،پایان نامه حسابداری،پا ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش