به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

ترخیص کالا با پته

بازدید : 42 |
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395 زمان : 12:11

ترخیص کالا با پته

ترخیص کالا با پته: ابتدا به توضیح درباره خود واژه پته گمرکی می پردازیم .این اصطلاح یعنی پته گمركی به  جواز گمركی  یا این که گذرنامه گمركی برای كالا اطلاق می گردد كه همچنین ممكن است به ان سند ترخیص گفته شود , یعنی سندی كه برای خروج كالا از گمرك اضطراری است و از انجام تشریفات معمول برای واردات یا اینن که صادرات برای این نوع از کالاها انجام نمی شود.

انواع کالا های که در گمرک ترخیص می شود؟

در گمرك دو مدل مدرک ترخیص کالا موجود است  یكی از این سندها پروانه یا این که مجوز گمركی برای كالای تجاری است و دیگر پروانه یا این که مجوز گمركی برای كالای غیرتجاری كه به اسم ( پته ) خوانده میشود . فرق بین  پته و پروانه این است كه پته گمركی متكی به اظهارنامه گمركی نمی باشد . در حالی كه پروانه گمركی متكی به اظهارنامه گمركی است , پته مرتبط با كالای غیرتجاری است و پروانه كالاهای تجاری مشتمل بر میشود .

چه کالا های جزء کالاهای غیرتجاری محسوب می شود؟

كالایی كه از نگاه بها و تعداد جنبه تجاری ندارد و فقط  جهت واحد های تولیدی بوده و بعنوان مثال درنظر گرفته می‌شوند بنابه تشخیص گمرك با صادر شدن پته غیر تجاری و باكسب دست‌کم مجوزهای واجب جواز ترخیص صادر می شود كه اما حقوق و دستمزد محل ورود پرداخت می شود .

برای ترخیص کالا های که در گمرک تحت عنوان غیر تجاری شناخته می‌شود , اظهارنامه نیاز ندارد . برای ترخیص کالای غیر تجاری کارت بازرگانی نیز نیاز ندارد . اسنادی نظیر مدرک مبدأ , عدل بندی , مدرک های بازرسی , پیش فاکتور و چه بسا فاکتور درخواست نمی‌شود و اضطراری نیست . این قبیل کالاها با پته مرخص می‌شوند ;; یعنی به وسیله گمرک و به موجب یک کاغذ حواله ترخیص یا این که قبض انبار و در حالتی که که کالا به طور توشه رسول شده باشد , محاسبه و یک مدرک ترخیص که پته نامیده می شود , برای آن صادر و وجوهی نیز که به ورود آن وابسته می گیرد , به موجب این گواهی اخذ می‌شود .

 

ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرک

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ترخیص کالا از ترکیه , ترخیص کالا از چین , ترخیص کالا با پته , ترخیص کالا ترکیه , ترخیص کالا تهران , قیمت ترخیص کالا با پته ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش