به سایت نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست خوش آمدید.

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست

تبلیغات

اینـتر وب

پایان نامه مدیریت شهری

بازدید : 26 |
تاریخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 زمان : 22:24

انجام مقاله و پایان نامه جغرافیا – برنامه ریزی شهری

انجام پایان نامه جغرافیا برنامه ریزی شهری توسط فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه های برتر کشور

جغرافيا به‌عنوان يکي از قديمي‌ترين رشته‌هاي علمي شناخته مي‌شود که به طور کلی به موضوع مکان و ارتباط آن با زندگی انسان می پردازد و تلاش می کند سطح زمین را از منظر ویژگی‌هایی همچون حاصلخیزی، شوری و شیرینی،سردی و گرمی،‌ سستی و سختی ، خشکی و رطوبت و ویژگی‌ هایی ازین دست به ما بشناساند به عبارتی روش بنیادین در علم جغرافیا مشاهده مستقیم زمین است كه مناسبات و روابط بين انسان ها ومحيط را در تبيين پديده هاي مكاني مورد بررسي و تحليل قرار مي دهد تا بر مبناي آن توانايي انسان را در بهبود شرايط محيط تكامل بخشد. به جرأت مي‌توان گفت که در همه‌ي تعاريف موجود درباره‌ي جغرافيا، همواره دو عامل «انسان» و «محيط» مطرح هستند. در واقع دیدی که دانش آموزان در طول دوران مدرسه از جغرافیا دارند که همان کشور شناسی است کاملا در مورد کل علم جغرافیا نادرست است چراکه آن ها در کتاب جغرافیای خود،‌ بیش از هر چیز درباره وسعت،‌ محصولات و وضعیت آب و هوای کشورهای مختلف یادگیری دارند در حالی که این رشته فقط در یک درس از شاخه جغرافیای طبیعی،‌ “جغرافیای قاره‌ها”، به این موضوع می پردازد و بقیه عناوین و موضوعات تدریس شده در این رشته تحصیلی کاملا کاربردی و فنی است. این رشته هم چنین ارتباط گسترده ا‌ي با ساير رشته‌ها به‌ويژه رشته‌هاي مرتبط با شاخه علوم انساني و اجتماعي دارد.

در دنیای امروز در اکثر کشورهای توسعه یافته، اهميت دانش‌ جغرافيا بخوبی روشن ‌شده و دانشمندان اين شاخه‌ي ارزشمند علمي در زمينه‌هاي متنوعی به تحقيق و پژوهش می پردازد. دانشمندان این رشته، ضمن شناخت وسیع از محيط‌، فرصت‌ها و کاستي‌هاي موجود، به دنبال یافتن راه هایی برای تعامل بهتر انسان ها با محيط پيرامون شان هستند و در واقع توسعه‌ي پايدار که امروزه بسیار مطرح است بيش از هر رشته‌اي در حيطه‌ي دانش جغرافيا جای می گیرد. هندسه، آمار و مبانی‌ ریاضی‌ در این رشته از اهمیت‌ بالایی برخوردار است‌ چرا که تهیه‌ مدل‌های‌ مختلف‌ و نمایش‌ آنها تنها از طریق‌ علم‌ آمار، احتمالات‌ و زبان‌ ریاضی‌ امکان پذیر است. هم چنین دانشجوی‌ این‌ رشته ‌باید به علوم‌ اجتماعی‌ نیز علاقه‌مند باشد تا با‌ درکی مناسب از مسائل‌ اجتماعی‌ بتواند محیط پیرامون‌ را بررسی‌ کرده‌ و مقتضی با موضوع، راه‌ حل‌های‌ مناسبی‌ برای‌ مشکلات‌ موجود ارائه‌ دهند.

این رشته در مقطع کارشناسی در پنج شاخه‌ اصلی‌ جغرافیای‌ طبیعی‌، جغرافیای‌ انسانی‌، کارتوگرافی‌، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و جغرافیای‌ سیاسی‌ ـ نظامی‌ در دانشگاه ها مطرح است که هرکدام از گرایش‌های‌ جغرافیای‌ طبیعی‌ و انسانی‌، خود دارای‌ شاخه‌‌های‌ گوناگونی هستند.. فارغ التحصیلان این رشته با بهره گيري از آموزشهاي نوينی که در محیط های آموزشی کسب می کنند به عناصري كارآمد و متخصص تبدیل مي شوند كه قادرند در زمینه های طراحي و اجراي انواع طرح هاي عمراني ، اقتصادي و اجتماعي از سطوح پایین تا كلان فعالیت کنند. از زمینه های کاری فارغ التحصیلان این رشته می توان زمینه هایی مانند سامان دهي مناطق شهري و روستايي ، آماده سازي سرزمين ، مكان گزيني جغرافياي صنايع ، توزيع بهينه جمعيت و هدايت جريانهاي جمعيتي و … را نام برد.علاوه بر بازارهای کاری موجود در کشور، فارغ التحصیلان مقطع لیسانس این رشته می توانند در مقاطع بالاتر نیز ادامه تحصیل دهند. گرايشهاي مختلف جغرافيادرمقطع كارشناسي ارشد ودكترا عبارتند از:

1) جغرافيا و برنامه ريزي روستايي

2) جغرافيا و برنامه ريزي شهري – ناحيه اي

3) اقليم شناسي

4) هيدرولوژي

5) ژئومورفولوژي

6) برنامه ريزي توريسم

7) جغرافياي سياسي-  نظامي

با توجه به تنوع گرایش ها و حیطه تحقیقاتی وسیع آن ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی این رشته، دانشجویان زیادی ضمن علاقه به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، نگرانی های مختلفی دارند مثلا با توانایی رو به رشد دانشگاه های کشور در پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دلواپسی هایی درباره انتخاب موضوعات جدید پژوهشی در گرایش های گوناگون برای دانشجویان بوجود آمده است. علاوه بر این دانشجویان علاقه زیادی دارند که در زمان تحصیل به محیط کسب و کار نیز وارد شوند و این موضوع سبب می شود که زمان کافی برای تدوین پایان نامه در وقت تعیین شده از سوی اساتید راهنمایشان را نداشته باشند. این موضوع یکی از عوامل بنیادینی است که گاهی دانشجویان تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرده و از شانس بهره مندی از فرصت های بهتر و آینده شغلی با کیفیت تر برخوردار نگردند و حتی اگر دانشجویان فرصت کافی برای ادامه تحصیل در دست داشته باشند یکی از نگرانی های دائمی آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این رشته، زمینه های تحقیقاتی مناسب است. اگرچه همه دانشجویان در این مقاطع با روش های سرچ و جستجوی مطالب تا اندازه ای آشنا هستند اما آگاهی کافی از زمینه های تحقیقاتی روز که امکان برنامه ریزی و اجرا در دانشگاه محل تحصیل یا منطقه را دارا باشند، ندارند و این موضوع تا اندازه ای دانشجویان را با مشکل مواجه می کند

 

کمک گرفتن از افراد کارآشنا و کارآزموده در یک رشته علاوه بر نکاتی که از طرف اساتید راهنما و مشاور به دانشجو یادآور می شوند، می تواند مسیری روشن و قابل اعتماد برای دسترسی راحت تر و مطمئن تر به موضوعات تحقیقاتی روز و نوین باشد لذا متخصصین رشته جغرافیا در موسسه شریف یار قادرند از مرحله طرح عنوان تحقیقات علمی تا نگارش پروپوزال، نگارش پایان نامهو مقالهدانشجویان عزیز را مشاوره و راهنمایی نمایند و آنان را تا آخرین مراحل دفاع از پژوهش انجام گرفته همراهی کنند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : پایان نامه،انجام پایان نامه،پایان نامه ارشد،پایان نامه مدیریت،انجام پایان نامه ارشد،پایان نامه حسابداری،پا ,
نویسنده : seobartar.com | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش